Veelgestelde vragen

Laatste update: 13/07/2021

We krijgen veel vragen over onze werking en zetten de belangrijkste vragen even op een rijtje.

Heb je een specifieke vraag over de invloed van het coronavirus? Klik dan door naar deze pagina.

VAKANTIEGANGERS

Hoe weet ik of ik recht heb op sociaal tarief?

Ben je aangesloten bij een sociale partnerorganisatie of Rap op Stapkantoor? Dan kan je via hen horen of je al dan niet in aanmerking komt voor de kortingstarieven.

Ben je niet aangesloten bij een sociale partnerorganisatie of Rap op Stapkantoor, maar heb je één van deze puntjes? Dan kom je ook in aanmerking voor de kortingstarieven. Om je te registreren, mag je dan dit formulier invullen.

Hoe kan ik me inschrijven om gebruik te maken van de kortingstarieven van Iedereen Verdient Vakantie?

Ben je aangesloten bij een sociale partnerorganisatie of Rap op Stapkantoor? Dan hoef je je niet in te schrijven bij Iedereen Verdient Vakantie. Je kan dan via je organisatie een daguitstap of vakantie aan korting aanvragen.

Ben je niet aangesloten bij een sociale partnerorganisatie of Rap op Stapkantoor, maar heb je één van deze puntjes? Dan kom je ook in aanmerking voor de kortingstarieven. Om je te registreren, mag je dan dit formulier invullen.

Ik wil op daguitstap/vakantie/georganiseerde vakantie. Hoe doe ik een boekingsaanvraag?

Ben je aangesloten bij een sociale partnerorganisatie of Rap op Stapkantoor? Richt je dan tot hen om een boekingsaanvraag in te dienen.

Ben je niet aangesloten bij een sociale partnerorganisatie of Rap op Stapkantoor? Registreer je dan bij Iedereen Verdient Vakantie en vul het desbetreffende aanvraagformulier in.

Hoe staat het met mijn boekingsaanvraag voor een daguitstap/vakantie/georganiseerde vakantie?

We houden je op de hoogte van de status van je aanvraag via mail. Als de status niet duidelijk is, dan mag je ons hiervoor altijd per mail of telefoon (02/504 03 91) contacteren.

Hoeveel keer per jaar mag ik via Iedereen Verdient Vakantie op daguitstap/vakantie/georganiseerde vakantie?

  • Daguitstap: kan je onbeperkt aanvragen.
  • Vakantie: hier geldt een limiet van maximaal 14 nachten per persoon per jaar, waarvan maximaal 7 nachten in de zomervakantie.
  • Georganiseerde vakantie: kan maximaal 3 keer per persoon per jaar aangevraagd worden, waarvan maximaal 2 in de zomervakantie.

Hoeveel op voorhand moet ik een daguitstap/vakantie/georganiseerde vakantie aanvragen?

In het hoogseizoen (juli-augustus) gelden de volgende termijnen:

  • Daguitstap: minstens 1 week op voorhand aanvragen
  • Vakantie: minstens 3 weken op voorhand aanvragen
  • Georganiseerde vakantie: minstens 3 weken op voorhand aanvragen

Als je een daguitstap, vakantie of georganiseerde vakantie aanvraagt zonder bovenstaande termijnen te respecteren, dan kunnen wij geen verwerking garanderen.

Buiten het hoogseizoen (juli-augustus) is het wel mogelijk om af te wijken van bovenstaande termijnen.

Moet ik een daguitstap ook nog rechtstreeks reserveren gezien de beperkte capaciteit en tijdslots met corona?

Neen, het volstaat om de aanvraag via Iedereen Verdient Vakantie in te dienen. Als de datum en het uur van je daguitstap nog beschikbaar zijn, dan ontvang je via Iedereen Verdient Vakantie een reservatiebewijs. Dat is je voucher waarmee je tickets gereserveerd zijn. Als je ter plaatse het reservatiebewijs toont, zal je dus altijd binnen mogen.

Ik wil op vakantie, maar ben flexibel qua periode en vakantieverblijf. Hoe geef ik dat aan?

In het aanvraagformulier van een vakantie kan je meerdere keuzes opgeven. Ben je flexibel qua periode? Of heb je meerdere vakantieverblijven als optie? Geef die dan zeker door!

Mag er iemand mee op daguitstap die geen recht heeft op sociaal tarief?

Neen. Je kan een daguitstap enkel aanvragen voor mensen die recht hebben op het sociaal tarief. Mensen die geen recht hebben op het sociaal tarief moeten via de reguliere weg een ticket boeken aan normaal tarief.

Mag er iemand mee op vakantie die geen recht heeft op sociaal tarief?

Als het gaat om een prijs per verblijfstype, dan geldt de regel dat minstens de helft van het reisgezelschap recht moet hebben op het sociaal tarief alvorens de boeking via Iedereen Verdient Vakantie aan korting kan gebeuren. De mensen die geen recht hebben, kunnen op deze manier soms mee ‘genieten’ van de korting.

Als het gaat om een prijs per persoon, dan kunnen we enkel het sociaal tarief toekennen voor de personen die er recht op hebben. De overige personen betalen dan het normaal tarief. De aanvraag kan wel via ons gebeuren.

Kan er korting geregeld worden voor het openbaar vervoer naar en tijdens een daguitstap/vakantie?

  • Daguitstap: neen, er is via Iedereen Verdient Vakantie geen tussenkomst voor openbaar vervoer.
  • Vakantie: normaal gezien kunnen wij voor vakanties op aanvraag gratis rittenkaarten van De Lijn opsturen. Deze zijn dit jaar helaas uit voorraad. Voor de trein is er sowieso geen tussenkomst.

Hoe kan ik weten wat de juiste korting is voor een daguitstap/vakantie/georganiseerde vakantie?

De up-to-date kortingstarieven kan je enkel online terugvinden. Vraag raad aan de sociale partnerorganisatie waar je aangesloten bent of registreer je bij Iedereen Verdient Vakantie en ontvang de digitale link. Weet dat er voor sommige van onze toeristische partners nog steeds de 65% ‘coronakorting’ geldt. Dit staat online aangegeven in de titel van het aanbod.

Kan ik een rechtstreeks geboekte daguitstap/vakantie/georganiseerde vakantie nog omboeken naar sociaal tarief?

Neen, dit is niet mogelijk. Als je gebruik wil maken van de korting, dan moet de aanvraag altijd meteen via Iedereen Verdient Vakantie gebeuren.

Kan ik een ingediende daguitstap/vakantie/georganiseerde vakantie nog wijzigen?

Je kan zelf geen wijzigingen aanbrengen op een ingediende boekingsaanvraag. Contacteer ons per mail of telefoon (02/504 03 91) om je wijziging door te geven.

Hoe kan ik een daguitstap/vakantie/georganiseerde vakantie annuleren?

Je kan zelf een boekingsaanvraag niet annuleren. Contacteer ons per mail of telefoon om de annulatie aan te vragen. Let op onze annulatievoorwaarden bij een vakantie en georganiseerde vakantie.

Hoe weet ik of er nog plaats is voor een daguitstap/vakantie/georganiseerde vakantie?

Helaas, dit kan je niet zelf weten, en ook wij kunnen dit niet weten. Een boekingsaanvraag is altijd een aanvraag tot beschikbaarheid en reservatie, geen garantie daarop. We raden dus altijd aan om zo snel mogelijk een aanvraag in te dienen, en eventueel meerdere keuzes door te geven, zodat wij dit kunnen opvolgen en jullie op de hoogte kunnen brengen van de eventuele beschikbaarheid.

Hoe gebeurt de betaling van een daguitstap?

De betaling van een daguitstap gebeurt altijd ter plaatse aan de kassa op de dag en het uur van bezoek. Als je het reservatiebewijs van Iedereen Verdient Vakantie toont, betaal je het kortingstarief voor het opgegeven aantal personen.

Hoe gebeurt de betaling van een vakantie/georganiseerde vakantie?

De betaling van een vakantie en georganiseerde vakantie gebeurt in principe bijna altijd via factuur, die opgestuurd wordt door de toeristische partner zelf. Het is dus normaal dat er op het reservatiebewijs van Iedereen Verdient Vakantie geen betaalgegevens vermeld staan. Voor sommige verblijven kan er ter plaatse bij check-in betaald worden. Er wordt dan geen factuur opgestuurd.

Hoe kan ik de brochures van Iedereen Verdient Vakantie ontvangen?

Ben je aangesloten bij een sociale partnerorganisatie of Rap op Stapkantoor? Richt je dan tot hen om de brochures in te kijken.

Ben je niet aangesloten bij een sociale partnerorganisatie of Rap op Stapkantoor? Registreer je dan bij Iedereen Verdient Vakantie en geef aan dat je de brochures per post of digitaal wil ontvangen.

SOCIALE PARTNERORGANISATIES EN RAP OP STAP-KANTOREN

Hoe weet ik of iemand recht heeft op sociaal tarief?

Als jullie voldoende inzicht hebben in de financiële situatie van de mensen, mogen jullie op basis van ‘eer en geweten’ het sociaal tarief toekennen. Bij twijfel kunnen jullie altijd de screeningscriteria van Iedereen Verdient Vakantie raadplegen, of de criteria van Kind en Gezin om een correcte inschatting te kunnen maken.

Iemand wil op daguitstap/vakantie/georganiseerde vakantie. Hoe doe ik een boekingsaanvraag?

Bekijk de instructiefilmpjes. Meld je vervolgens aan op ons boekingsplatform en start de aanvraag.

Ik heb de instructiefilmpjes bekeken, maar het lukt niet om een aanvraag in te dienen. Wat doe ik fout?

  • Check of je aan het werken bent vanuit de browser Google Chrome.
  • Check of het recht op sociaal tarief voor 2021 openstaat voor de vakantieganger voor wie je wil boeken.
  • Check of de daguitstap/vakantie/georganiseerde vakantie mogelijk is voor de gevraagde datum/periode.
  • Check of je de tabjes ‘Vakantiegangers’ en ‘Boekingen’ ziet staan. Zo niet, contacteer ons via mail of telefoon (02/504 03 91).

Hoe staat het met mijn boekingsaanvraag voor een daguitstap/vakantie/georganiseerde vakantie?

Meld je aan op ons boekingsplatform, ga naar het tabje ‘Boekingen’ en zoek de aanvraag op. Daar kan je de status van de boekingsaanvraag raadplegen. Klik door om de reden van eventuele ‘afkeuring’ te kunnen lezen. Als de status of reden van eventuele afkeuring niet duidelijk is, dan mag je ons hiervoor altijd per mail of telefoon (02/504 03 91) contacteren.

Hoeveel keer per jaar mogen mensen via Iedereen Verdient Vakantie op daguitstap/vakantie/georganiseerde vakantie?

  • Daguitstap: kan je onbeperkt aanvragen.
  • Vakantie: hier geldt een limiet van maximaal 14 nachten per persoon per jaar, waarvan maximaal 7 nachten in de zomervakantie.
  • Georganiseerde vakantie: kan maximaal 3 keer per persoon per jaar aangevraagd worden, waarvan maximaal 2 in de zomervakantie.

Hoeveel op voorhand moet ik een daguitstap/vakantie/georganiseerde vakantie aanvragen?

In het hoogseizoen (juli-augustus) gelden de volgende termijnen:

  • Daguitstap: minstens 1 week op voorhand aanvragen
  • Vakantie: minstens 3 weken op voorhand aanvragen
  • Georganiseerde vakantie: minstens 3 weken op voorhand aanvragen

Als je een daguitstap, vakantie of georganiseerde vakantie aanvraagt zonder bovenstaande termijnen te respecteren, dan kunnen wij geen verwerking garanderen.

Buiten het hoogseizoen (juli-augustus) is het wel mogelijk om af te wijken van bovenstaande termijnen.

Moet ik een daguitstap ook nog rechtstreeks reserveren gezien de beperkte capaciteit en tijdslots met corona?

Neen, het volstaat om de aanvraag via Iedereen Verdient Vakantie in te dienen. Als de datum en het uur van de daguitstap nog beschikbaar zijn, dan ontvang je via Iedereen Verdient Vakantie een reservatiebewijs. Dat is de voucher waarmee de tickets gereserveerd zijn. Als mensen ter plaatse het reservatiebewijs tonen, zullen ze dus altijd binnen mogen.

Mag er iemand mee op daguitstap die geen recht heeft op sociaal tarief?

Neen. Je kan een daguitstap enkel aanvragen voor mensen die recht hebben op het sociaal tarief. Mensen die geen recht hebben op het sociaal tarief moeten via de reguliere weg een ticket boeken aan normaal tarief.

Mag er iemand mee op vakantie die geen recht heeft op sociaal tarief?

Als het gaat om een prijs per verblijfstype, dan geldt de regel dat minstens de helft van het reisgezelschap recht moet hebben op het sociaal tarief alvorens de boeking via Iedereen Verdient Vakantie aan korting kan gebeuren. De mensen die geen recht hebben, kunnen op deze manier soms mee ‘genieten’ van de korting.

Als het gaat om een prijs per persoon, dan kunnen we enkel het sociaal tarief toekennen voor de personen die er recht op hebben. De overige personen betalen dan het normaal tarief. De aanvraag kan wel via ons gebeuren.

Mogen begeleiders mee aan sociaal tarief?

Ja, (noodzakelijke) begeleiding mag altijd mee aan sociaal tarief, zowel voor daguitstappen als voor vakanties.

Kan er korting geregeld worden voor het openbaar vervoer naar en tijdens een daguitstap/vakantie?

  • Daguitstap: neen, er is via Iedereen Verdient Vakantie geen tussenkomst voor openbaar vervoer.
  • Vakantie: normaal gezien kunnen wij voor vakanties op aanvraag gratis rittenkaarten van De Lijn opsturen. Deze zijn dit jaar helaas uit voorraad. Voor de trein is er sowieso geen tussenkomst.

Hoe kan ik weten wat de juiste korting is voor een daguitstap/vakantie/georganiseerde vakantie?

De up-to-date kortingstarieven kan je enkel online terugvinden, nadat je aangemeld bent op onze website. Weet dat er voor sommige van onze toeristische partners nog steeds de 65% ‘coronakorting’ geldt. Dit staat online aangegeven in de titel van het aanbod.

Kan ik een rechtstreeks geboekte daguitstap/vakantie/georganiseerde vakantie nog omboeken naar sociaal tarief?

Neen, dit is niet mogelijk. Als mensen gebruik willen maken van de korting, dan moet de aanvraag altijd meteen via Iedereen Verdient Vakantie gebeuren.

Kan ik een ingediende daguitstap/vakantie/georganiseerde vakantie nog wijzigen?

Je kan zelf geen wijzigingen aanbrengen op een ingediende boekingsaanvraag. Contacteer ons per mail of telefoon (02/504 03 91) om je wijziging door te geven.

Hoe kan ik een daguitstap/vakantie/georganiseerde vakantie annuleren?

Je kan zelf een boekingsaanvraag niet annuleren. Contacteer ons per mail of telefoon (02/504 03 91) om de annulatie aan te vragen. Let op onze annulatievoorwaarden bij een vakantie en georganiseerde vakantie.

Hoe weet ik of er nog plaats is voor een daguitstap/vakantie/georganiseerde vakantie?

Helaas, dit kan je niet zelf weten, en wij kunnen dit ook niet weten. Een boekingsaanvraag is altijd een aanvraag tot beschikbaarheid en reservatie, geen garantie daarop. We raden dus altijd aan om zo snel mogelijk een aanvraag in te dienen, en eventueel meerdere keuzes door te geven, zodat wij dit kunnen opvolgen en jullie op de hoogte kunnen brengen van de eventuele beschikbaarheid.

Hoe gebeurt de betaling van een daguitstap?

De betaling van een daguitstap gebeurt altijd ter plaatse aan de kassa op de dag en het uur van bezoek. Als de mensen het reservatiebewijs van Iedereen Verdient Vakantie tonen, betalen ze het kortingstarief voor het opgegeven aantal personen.

Hoe gebeurt de betaling van een vakantie/georganiseerde vakantie?

De betaling van een vakantie en georganiseerde vakantie gebeurt in principe bijna altijd via factuur, die opgestuurd wordt door de toeristische partner zelf. Het is dus normaal dat er op het reservatiebewijs van Iedereen Verdient Vakantie geen betaalgegevens vermeld staan. Voor sommige verblijven kan er ter plaatse bij check-in betaald worden. Er wordt dan geen factuur opgestuurd.

Hoe bestel ik extra exemplaren van de brochures?

Je kan extra exemplaren van onze papieren brochures bestellen via dit formulier.

Hoe kan ik me inschrijven voor een online kennismakingssessie?

We vragen aan elke (nieuwe) contactpersoon van een sociale partnerorganisatie om onze online kennismakingssessie bij te wonen. Inschrijven kan via dit formulier.

Hoe kan mijn organisatie lid worden bij Iedereen Verdient Vakantie?

Het lidmaatschap is volledig gratis en kan je aanvragen via dit formulier.

Hoe kan ik extra accounts aanvragen voor collega’s?

Je kan extra accounts voor collega’s aanvragen via dit formulier.